Julmys

Jaa, god jul på er alla! Dagen började med att jag gick upp till stallet för att ge Cosby en julklapp. Det har blivit lite av en tradition att han får en ny grimma och två apelsiner på julafton. Joo, han älskar apelsiner. När jag tog lite julbilder på honom kom jag plötsligt på att det förhoppningsvis är sista julen vi firar tillsammans, och tårarna började rinna okontrollerbart. Missförstå mig rätt när jag skriver ”förhoppningsvis”. Jag skulle såklart ha kvar honom om jag kunde det, men eftersom jag börjar på universitetet i höst är jag rädd att jag inte kommer hinna med både häst och skola. Det är bara synd om honom om han ska behöva stå hos oss hela sitt liv när han kan komma till en ny ägare som faktiskt har tid. Cosby är en överaktiv ponny som knappt klarar av att stå tre dagar i sträck, så det fungerar inte att han står kvar här. Det känns hemskt att skriva allt det här, men det är för hans skull. och nej, han går inte i hagen med tomteluvan.

 

 

När jag sedan kom hem från stallet låg det en gosig Stina på min säng. Humöret höjdes lite grand, ibland krävs det så lite.

 

Bild på Stina när hon ligger hopkrullad på min säng

 

Näe, nu är det väl ändå dags för lite julstämning. För att lösa det på ett smidigt sätt så slänger vi in en bild på stalltomten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0