Dagens Ridpass

 

Kan ju starta med en liten gullig bild på två hungriga pojkar

 

Idag blev det lite dressyrträning på ridbanan. Började med att trava honom på lite längre tyglar, så han blir av med lite överskottsenergi tills träningen och så börjar jag inte plocka ner honom på tygeln för tidigt. Sedan flyttade jag honom i öppna längs långsidorna i skritt innan jag började trava honom lång och låg. Jag fortsatte att flytta honom även i traven. Efter hand samlade jag upp honom lite mer och satte press på honom.

 

Hade tänkt träna enkla byten, men då det bara blev pannkaka av alltihop blev det avsaktningar från galopp till skritt istället. Då kommer det ju förhoppningsvis gå lite bättre nästa gång. Han kändes faktiskt finare i vänster varv än höger varv (hör och häpna!), jag blir inte klok på den ponnyn. När man rider hemma är han ganska fin i båda varven, men när jag tränar för Gunnel blir han superfin i höger varv och supertrasslig i vänster. Jag har ju inte tråkigt i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0