Metroid; Other M

Näe, nu kunde jag inte hålla mig längre. Måste skriva ett inlägg om Metroid!

 

Det här spelet föll mig mer i smaken än de andra Metroid - spelen gjort. Det handlar nog först och främst om att spelen inte riktigt haft en särskilt tydlig handling. Visst, det har ju alltid handlat om att Samus jagar Ridley, men inget mer än det. I Metroid; Other M får man veta mer om hennes bakgrund, det påminner lite om en film faktiskt! Många återblickar och filmbitar mitt i spelet. Ett stort plus för mig.

 

En annan sak jag gillar med det nya spelet är att det är i 2D när man springer, men ändras till 3D när man ska utforska saker. Det är det jag tyckt minst om i Metroid Prime (game cube). Det är i 3D, och det är sjukt svårt att styra i och med att man knappt ser någonting! Och så är det ju inte lika bra grafik då, men det är ju faktiskt en åldersskillnad på minst fem år mellan dem så.

 

Jag älskar mitt nya Metroid :)

 

Samus Aran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0