.

Time after time I lose the game
Night after nught I wake up shaking
'cause my world is breaking

I'm fool enough to fail again
Night after night I wake up crying
'cause I feel like dying

Success!

LB
Näe de gick inte särskilt bra. Cosby drog jättemycket och lyssnade inte alls. Resulterade i en rivning in i en kombination. Annars låg han ganska bra på allt. 

LA
Gick verkligen superbra! Struntade i att plocka med spöet in, eftersom han brukar triggas igång på det, och han gick jättefint verkligen. Perfekt tempo och uppmärksam. Nu krävs endast en nolla till så kan jag starta Medelsvår B. Yeah, Sofie is happy today.

Night After Night

Jag vill bara varna alla innan ni börjar läsa. Bryr ni er inte, skit i att läsa. Vill ni trycka ner mig, go ahead. Läs bara, och försök kasta något mot mig som alla inte redan vet!

Jag börjar fundera över huruvida jag borde överleva mentala fall som dessa. Jag är sänkt, totalt. Varför? Jo, jag är helt enkelt sämst. Därför. That's the answer. För var jag glad. För kunde jag vänta in framtiden utan ångest. Vad gick snett? Well, antagligen detta:

Social fobi
- Just det. Fröken Fahlén har social fobi. Så pass kraftig så hon är faan nervös för att åka buss, gå till station från skolan och liknande. Muntliga skoluppgifter får henne att vilja försvinna, för varför skulle någon vara intresserad av vad hon har att säga? precis som om hennes åsikter faktiskt skulle betyda något. Yeah, dagens skämt.

Paranoia
- Som vi alla älskar att mixa den sociala ångesten med. Faan, vi triggar igång tankar som "Shit, hur vet jag att han där borta inte tänker göra mig illa?". "Hur vet jag vad som kommer hända Cosby?". Jag slår vad om att Shadow står utanför sovrumsdörren. Ellernu när vi ändå är orealistiska, varför inte Ridley eller Ganondorf? Kanske till och med Jokern?

Spelmissbruk
- Har de ovanstående punterna så klart resulterat i. Enligt mig har spelmissbrukare svag karaktär, losers som är missnöjda med sitt liv, och istället för att göra något åt det stänger de in sig i sitt lilla mörka rum och nördar. Ja, tror vi inte att minst hälften av dessa har ovannämnda social fobi. Vad hände i höstas? Fröken Fahlén lyfter på hatten, "Snälla losers, får jag vara med i eran klubb?", tankar på WoW ytterligare två månader och sitter där och levlar Carlotta, my backstabbing biatch. Sorry stumpan, past the point of no return.

Prestationsångest
- Har jag alltid haft, både inom skolan och ridningen. Ridningen har mamma pushat fram det i, noga berättat för mig så fort hon är missnöjd med något men bara dragit förbi så fort jag gjort något bra. Aldrig nöjd, fortsätt frammåt! På något lustigt sätt flipprade det över till gymnasiet. "Shit fröken, du får inte VG bara genom att dyka upp. Nu måste vi lägga i en högre växel, och du skulle bara våga sänka dig!". Mina krav på mig själv.

Framtidsångest
- Ja, jag har inte en jävla aning om hur mitt liv ser ut i höst. Endast en sak är säker, jag tycker inte om det. Är Cosby kvar? Kommer jag in på KA? Lever jag ens då? Jo, det gör jag antagligen, jag överreagerar väl bara nu. Jaa, lätt för er att säga, men det betyder bara att ni inte har en jävla aning om vad det här handlar om.

Dagens

Projektarbete. Retoriktal. Rapporter. Matteuppgifter. Detta är vad halva dagen spenderats på (WoW inkluderat, men då låter jag inte lika duktig). Resten har gått åt till stallet. Träningen imorse gick super! Han var så fin, bara föll in i handen på mig redan vid uppvärmningen. Har ridit både skänleövikningar, öppnor och slutor på mjuk, smidig häst. Love it. Och så fick jag äntligen ett (enligt mig just nu) bra tips om hur vi ska göra med Cosby. "om ni tvekar så mycket, sälj honom inte då. Vänta ett tag.". Det lutar faktiskt mot det just nu. Vi väntar och ser.

På tal om Cosby är han nu duschad, så han är snyggast i Tollstad imorgon. Men duschning, det var en grej han glömt över vinterhalvåret. Han gjorde piruetter (inga åttor på dem direkt men iaf), han skyggade för vattenslangen, för svampen, han försökte dra iväg med oss....jaa, så kul hade han. Men men, nu står han och äter hö med flätad svans och man. Manen kommer vi dock behöva fläta om, för de lyckas han alltid skaka upp under natten. Jag tippar att max tre flätor sitter kvar imorgon när vi kommer dit.

Jaja, nu ska bara packningen hemifrån packas, sen är det dags att knyta sig. God natt, folket!

Remember me

Härom dagen var grannen Henrik med uppe i stallet för att ta kort på Cosby. Det var väldigt roligt, och många fina bilder blev det. Tyvärr var Cosby lite seg, så han ser väldigt trött ut på de flesta bilderna. Stackarn, det blev ju varmt ganska fort och han har inte riktigt hunnit fälla vinterpälsen än. Men men, här är några av mina favoritbilder i alla fall.
Bild tagen av Henrik Svantesson våren 2011
Bild tagen av Henrik Svantesson våren 2011
Bild tagen av Henrik Svantesson våren 2011
Imorgon är det dags. Gunnelträning på morgonen! Han kändes så fin igår, så vi taggar inför det. Och på måndag bär det av till Tollstad på hopptävling. Det är vad jag kallar en bra start på veckan.

Amnesia

Älskar det fina vädret! 20 plus är inte helt fel, och det är vi fler som tycker. Ett exempel är den glada lilla ponnyn som går utan täcke idag. Just det, Cosby.
 
Söndagkvällen spenderades hemma hos Emanuel. Där samlades ett kompisgäng för pizza och Amnesia. För alla er som inte är särskilt insatta är Amnesia ett dataspel (hör och häpna!). Handlinge utspelar sig i ett gammalt slott på 1800-talet. Man vaknar upp och har minnesförlust. Man hittar en lapp som man själv har skrivit innan minnesförlusten, där det står något i stil med "ta det lugnt, jag valde att glömma allt som hänt. du måste hitta Alexander och döda honom, men akta dig för du är förföljd". Japp, sedan väntar i alla fall 5 timmars skräck. Det är allt jag vet, men fråga inte mig om några närmre detaljer. Jag blundade nämligen större delen av tiden. Yes, jag är bra. 

Tyvärr stannade inte Alle och jag hela spelet, eftersom Alle hade allmännt astråkigt och jag var allmännt asrädd. Så vi lämnade våra vänner därute. Jag har dock haft kontakt med de flesta efteråt, så jag tror att alla lever fortfarande. Success!

Dagen har annars tillbringats i pluggets värld. Taggar inför dressyrträning ikväll, men vi får se hur det går.   

Who's the one who's lost and lonley

Idag kom frågan än en gång. "När ska ni sälja Cosby då?". Det är inte själva frågan som stör mig, det är snarare sättet det sades på. Jag är van vid att det sägs på ett försiktigt sätt. Egentligen har det aldrig frågats på ett sådant hårt sätt, snarare "Hur ska ni göra sen då?", "Har ni funderat på det?" eller "Hur svårt kommer det inte vara för er? Vi vet hur det var med vår.".Men idag ställdes frågan som ett skrik på uppmärksamhet, utslängd på ett sådant hårt opersonligt sätt så att det faktiskt förstörde hela dagen för mig. "Jaha ja. och när ska ni sälja Cosby då? Oj då, var jag lite okänslig nu eller?".

Tjaa, du vet antagligen svaret själv. Det är långt ifrån alla som vet, men jag har djup ångest just inför det. Tänk om han kommer till fel person. Tänk om de behandlar honom illa. Tänk om de förstör honom så att han aldrig blir bra igen. Min ponny. Min ponny, som jag kämpat med i sex år. Min ponny, som jag spillt så mycket blod, svett och tårar för. Min ponny. Må fan ta den som ens kröker ett hårstrå på min ponny.
It feels like the end of time
like something bad is coming
You've been living in a world of lies
your see through walls are falling
It's getting hard to accept that I'm losing you

RSS 2.0