Populärvetenskap och misstro om framtiden

Idag var vi på populärvetenskaplig dag på Linköpings tekniska högskola (LiTH). Det var en hel del intressanta saker som stod på schemat, exempelvis kemi och medicinsk kemi. Dessvärre levde inte dagen riktigt upp till mina förväntningar. De flesta föreläsarna verkade aningen oförberedda och de hade inte riktigt talets gåva, som man säger. Informationen om deras ämnen var väckte intresse, men när man satt där ville man bara därifrån. En föreläsning var riktigt bra, det var en tjej som pratade om hur fåglarna ärver olika gener från föräldrarna typ. Hon pratade engelska också, vilket gjorde det hela mer intressant.

 

När vi satt där i föreläsningssalarna kände jag mig otroligt peppad att fortsätta plugga. Jag vill sitta där om ett år, och förhoppningsvis plugga kemi på ett eller annat sätt. jag kan knappt vänta tills jag kan börja där, men samtidigt vill jag inget hellre än att tiden ska stanna just nu. För det jobbigaste av allt är att jag inte kommer kunna dela den tiden med min älskade ponny. Det är ett helt är kvar innan det ens kommer på tal om att sälja/låna ut honom, men jag bävar redan inför det beslutet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0