I've been like a bear!

Yepp, legat i ide alltså. Men nu är jag tillbaka för en tid iaf. Tänkte starta med en mer eller mindre kort uppdatering över vad som hänt över sommaren.
Utbildning
  • Jag har då blivit antagen till Högskoleingenjör i Kemisk Analysteknik (aka KA). Höll dock på att förlora min plats i klassen, då jag glömt tacka ja! Kvällen innan sista dagen såg jag ett mejl om en PIN-kod, som jag hade glömt bort totalt, och bröt ihop. Hittade inte PIN-koden och satt och skrev på ett mejl till whats-her-face med gråten i halsen, när jag ser ikonen "Tacka ja". Jag trycker på den och får då veta att jag nu tackat ja till min utbildning. Lol! Tjutit i en halvtimme för nada. S Ä M S T!
  • Jag har smått panik inföt Nolle-p och att träffa nya människor på en plats jag varit på en gång tidigare. Jag är nämligen ett controlfreak with capital c. Bryter ihop för minsta lilla (typ som i punkten ovanför). Istället för att tnka igenom allting så stressar jag omkring. Inget bra upplägg SAS (så att säga.   hihi lol).
Hemmahuset
  • Stressfaktor 2.0. Båda katterna har varit spårlöst borta varsin gång inom loppet av två veckor. Dante var bara borta en morgon. När vi går ut och letar ser vi bara en stor hög med päls från honom. Han har alltså slagits med en annan katt och åkt på storstryk. Stackarn, men vår fallne hjälte kom tillbaks samma kväll och sov i tre dygn efter det. Stina däremot var borta i tre dagar. Såg inte röken av henne. Till slut letade vi efter blöta pölar på vägen, men så en eftermiddag kom hon bara tillbaka, precis som om inget hade hänt. Aja båda är hemma nu iaf.

    Stina ihoprullad. Sådär ligger hon jämt när hon är kelig. 
    Dante och jag när vi shoppade skor
    Förlåt, jag vet att kvalitén är sämst, men jag älskar bilden! Här är då världens raraste lilla odjur Dante. Han är till vänster alltså, hon till höger med rött hår är jag.

Bubba Klubba
  • Cosby är på tok för tjock. Förra veckan fick de gå ute några nätter, då jag måla om i stallet. Det har resulterat i att han nu ser ut som en tunna, FAST han har haft munkorg. Lille skit, jag tror han lurar oss så de sjunger om det.
  • En annan faktor till Cosbys enorma massa är att han fått vila oförskämt mycket. För ungefär fyra veckor sen tappade han en sko. Hoven började spricka och vi fick vänta på hovslagare i en vecka. Sedan reds han ordentligt i ungefär två veckor, men då blev jag biten av en broms på baksidan av låret, vilket ledde till att halva låret svullnade upp till sin dubbla storlek. Försökte hålla igång Cosby, men de gick inget vidare. I fredags hade svullnaden äntligen gått ned, men då trampar den lille skiten av sig skon de första han gör. Det fula med det hela var att han först var jätteseg, när jag börjar trava på en stubbåker blir han plötsligt jättehalt på vänster fram. Jag ser att sömmarna på utsidan lossnat, så hoppar av, plockar av skon och påbörjar skritten hem. Då blir han plötsligt jättepigg, precis som; "Jupp, då va de avklarat. Nu går vi hem!". Det kändes planerat säger jag bara.
    Bild tagen av Henrik Svantesson våren 2011
Lille sötnos. Man kan ju inte vara arg på honom länge iaf.
  • När Cosbys allergi var som värst fick jag låna en häst till avslutningen med idrottslyftet. Det blev Charlotte Starks tävlingshäst Aerobic. Snacka om att jag satte i halsen när jag fick veta att jag skulle rida Robban! Vi tränade ihop under våren, och han är jättefin verkligen. OCH för att inte tala om välriden. Jätteroligt att prova en sån fin häst, men steget Cosby-Robban var enklare än Robban-Cosby. Från en häst som max sköt ut bogen till liten, stel, envis ponny.......jag ville bara gråta. Men tack vare att jag fick en liten ridlektion för Nina Stark när jag provred Robban första gången hade jag några ess i rockärmen till jag skulle ta mig an Cosby, och nu känns även han riktigt fin. Inget ont som inte för ngot gott med sig.
Utflykter
  • Jag har varit i Ullared TVÅ gånger den här sommaren. En gång med mamma och pappa, och en gång med Alle och hans mormor och morfar. Shoppoholic 2.0, Oh Yeah!
  • Har planerat hela 10 biobesök, varav ett kommer bli av. Det blir 11 september med Alle, eftersom vi firar tre år tillsammans den 12, som tyvärr är en måndag. Den romantiska filmen vi valde var Green Lantern....vad kan man säga? Hatar romantiska filmer. Och letar fortfarande efter en superhjälte som är mer episk än Wolverine. Börjar tvivla på att det går. Här vill jag bara påpeka att jag inte räknat med Link, eftersom han är så pass episk man kan bli och ingen kan mäta sig med honom. He's a puppet in my strings, on his quest to save Hyrule from Ganondorf. Me? I'm just the one enabling you.

    Jag menar, HAN VINNER DEN HÄR FIGHTEN! Ganondorf är MER än dubbelt så stor, men link vinner. EPIC IN CAPITALS!
  • Vill ädigt gärna åka och se Batman Live i Globen med. En föreställning med akrobati och kampsport.....och Bruce Wayne <3. Okej, här måste jag kanske erkänna att Batman och Wolverine ligger på delad förstaplats. Jag menar, Hugh Jackman vs Christian Bale.....VEM kan välja? Hade de varit George Clooney som Batman hade det inte alls varit svårt, han framstår ju som värsta mjukisäckeltoffeln jämfört med Bale och Jackman.
Jag kan fortsätta hela natten, men har en känsla av att folk kommer bli allmänt uttråkade. Det brukar nämligen bli så när jag diskuterar superhjältar. Det trodde ni inte om mig va?

Kommentarer
Postat av: Sofie

Härligt att höra att saker och ting går bra för dig! Det värmer att kunna läsa vad som pågår. Miss you!

2011-09-12 @ 15:54:08
URL: http://thisishome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0