No need to look this pathetic!

Oh yeah. Idag har det varit en riktigt kämpig dag. Ingenting har gått riktigt enligt planerna, och har varit allmänt trasig inför starten på universitetet (och då även nolle-p) på tisdag. Här är dagen uppdelat i stycken (hade gärna tagit dagen på detta sätt, så man kunnat stanna upp när en pärs gått över och vila upp sig lite!).

Dagen började med att jag gick upp halv sju, eftersom jag försöker vända dygnet tillrätta igen. Dock började jag med det i fredags, så var väl oerhört sent ute. På förmidagen åt jag sedan blåbärspaj som blivit över sedan gårdagen, vilket ledde till strongt magknip. Yes, vilken bra start!

Dagen fortlöpte sedan vid datorn. Vid tolv ungefär kom mor min inrusande och gapade om "en plan" hon hoppades jag hade över dagen. Eftersom jag inte hade det bestämde jag mig för att kolla upp bussturer jag kommer behöv göra de kommande dagarna. Blir komplett galen på SJ's hemsida (som konstant gjorde tvärt emot det jag ville göra), men till slut fick jag någorlunda rätsida på problemet.

När vi sedan åt lunch pratade jag om att jag tänkte gå till stallet efteråt, men då tyckte mor min att Cosby kunde få vila idag. Efter en liten (jaa, den va faktiskt väldigt kort) diskussion kom vi fram till att han inte vilat sedan förra helgen, så han fick vila idag. Det var dock helt okej, eftersom vi skulle åka och hälsa på bror min. Och jag fick öviningsköra med mor min.

Vi kom i alla fall fram till bror utan större insidenter, men medan vi var där kände jag hur migränen började komma krypande. Det resulterade i att mor fick köra hem och jag fick ta en treo och gå och lägga mig(läs: "Jag låg och vilade i 15 min, sedan spelade jag tv-spel eftersom vilan ändå inte hjälpte.").

Det finns dock en otroligt positiv faktor med dagen. Morgondagen, då jag ska gå på körlektion klockan halv åtta och sedan möte med Tingeling (tjejföreningen på Högskoleingenjörs sektion Lingsektionen) klockan fyra, kan bara bli bättre för min del. Pepp inför morgondagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0