The Beginning of the End

Bokstavligt talat faktiskt. Imorgon börjar skolan igen, och det är sista terminen. Sista terminen på natur, sista terminen på en skola jag inte gillar längre. Yes!

Anledningen till att jag inte skrivit här på länge är just skolan. Jag har haft så äckligt mycket att göra under lovet. Eftersom jag var sjuk klassen skrev nationellt prov i Matte D, ska jag skriva det imorgon. Ingen mjukstart på NV precis, och veckan slutar med ett prov i Fysik B.

Come closer my dear
It is just the beginning of the end
Yes, I'm here for you

För att göra allt lite mer hektiskt ska jag börja på teorin inför körkortet imorgon också. Men eftersom jag skriver matteprovet i morgon är det inte säkert att jag hinner dit. Jag kontaktade körskolan innan jullovet för att hör mig för om teorikursen, när den startar och hur långa de är och så. Då sa de att kursen troligtvis skulle starta 18 januari, men med min vanliga otur så har de flyttat fram starten.
Save your happiness for tomorrow
And today we'll drown in your tears
A drop of your blood tastes like wine today

Dock finns det en positiv sak med att skolan börjar, och det är att ridlektionerna drar igång i samma veva. Jag tycker synd om de som inte har någon sport eller hobby att bryta skolarbetet med.
Jag hade nog aldrig klarat av att gå NV om jag inte haft Cosby. När allt går dåligt är det så skönt att ta en paus, gå upp till stallet och bara ha roligt i några timmar. För mig är det obetalbart.
En annan sak som är obetalbar för mig är våra katter. Varje gång man kommer hem från skolan och är allmänt trött på allting kommer Dante springande och vill bli klappad. När jag kommer in i mitt rum ser jag Stina, som rullat upp sig i sängen och väntar på uppmärksamhet. Att bara få sitta en stund med en katt i knäet gör mig genast på bättre humör, alla borde få uppleva det.

Kommentarer
Postat av: MLI

sv; ja det är skit bra att göra så :) funkar bra.

2011-01-11 @ 15:22:16
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0