Hopptävling

I helgen var jag på hopptävling utanför Mantorp. det var Mjölby Ridklubb som anordnade tävlingen, men på grund av att det helt enkelt inte finns något ställe att rida fram på där hölls tävlingen på Liljas anläggning istället. här följer ett litet inlägg jag skrev efter tävlingen, men jag orkade inte lägga upp det då. Enjoy.

 

Dagens starter gick inte alls som jag tänkt mig. Startade LB+5 och LA (95 resp. 100 cm). första klassen gick ganska bra, jag red lite….eller snarare väldigt dåligt fram till första hindret. Detta resulterade i ett stopp på första hindret. Det blir inte mycket sämre än så (trodde jag då i alla fall). Resten av banan gick dock väldigt bra, jämn rymt och kom bra på alla hindren. I love it!

 

Sista klassen gick otroligt bra fram tills andra hindret (LOL). Där fick vi ett kaninhopp, vilket resulterade i att vi rev halva hindret och Cosby ballade ur totalt. Han i stort sett skenar fram till tredje hindret, som vi mot all förmodan tar oss över, och störtar sedan in i kombinationen. Jag provar halvhalter, mer stöd i yttertygeln, ja, försöker styra in honom på en jävla volt till och med, men inget hjälper. Vi kommer flackt in över första hindret, Cosby slänger sig åt sidan och jag åker av in i hinderstödet. Cosby går bort mot mamma och jag lyckas resa mig, men måste hålla i hinderstödet för att inte ramla omkull igen. Sjukvårdaren kallas till platsen och konstaterar att jag bara är chockad och mörbultad.

 

Så vad har jag fått av denna fantastiska vecka *ironi*. Jaa, taskig självkänsla, en liten depression och en allmänt trasig rygg. Yes, peppar inför kommande vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0