The wind whispers memories of epical journeys

Jag började inte spela tv-spel "på riktigt" förrens jag var elva eller tolv tror jag. Dock har jag länge tittat på när Jerry har spelat, och jag vet inte vem av oss som hade roligast. Mitt första tv-spel var Yoshi story, ett väldigt barnvänligt spel som gick ut på att man skulle äta frukt och slicka ihjäl motståndare.
Jaa ,men det blev dock tråkigt ganska snabbt efter att Legend of Zelda introducerades. Zelda ligger lite närmre hjärtat, och jag har faktiskt inte en aning om varför jag fastnat för just dessa spel. Det händer ju så klart att jag spelar andra spel som Metroid och Castlevania, men för eller senare återvänder jag alltid till Hyrule och Link. Dock äger favoritspelet rum i ett annat land, kallat Termina. Anledningen till att Majora's Mask är mitt favoritspel är att det är svårare att klara av. Man ska inte bara samla saker från templen, i detta fallet masker från bossarna, utan man måste leta efter saker runt om i landet, man måste göra mer än att bara springa igenom templen så fort som möjligt. På så sätt blir det lite mer av en story också.
Andra spel jag spelar är exempelvis Metroid; Other M (som ni kunnat läsa om tidigare), Mario-spel så klart (dock spelar jag inte dem så ofta) och Castlevania Judgement. Men enligt mig slår Zelda-spelen dessa med hästlängder.

Kommentarer
Postat av: |< l´ () |\|

haha häst-längd :P

2011-02-01 @ 16:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0